Pandora

12/09/2019

Bureaunyt uge 37

Den største marketinginvestering i Pandoras historie – og AKQA er med. Du kan også læse om, at koncernen bag Unibet og Maria Casino har skiftet mediebureau.

AKQA hjælper Pandora med den største brand transformation i smykkevirksomhedens historie

Pandora er netop gået i luften med starten på den største brand transformation i virksomhedens historie. Med den første etape kan man allerede se en markant ændring i det visuelle udtryk, tone of voice og kommunikationen.

Overskriften for transformationen hedder Reignite the passion for Pandora. På det store digitale transformationsprogram samarbejder Pandora med Boston Consulting Group, og den overordnede brand strategi står Virtue for.

Før sommer kom AKQA Danmark til som samarbejdspartner på den digitale del.

”Det ambitiøse transformationsprogram indebærer ny instore-oplevelse, brand, logo, influencersamarbejder etc, og vi er så heldige, at vi har defineret og etableret et komplet nyt designsystem for Pandoras globale websites,” siger general manager, Operations hos AKQA, Mads Fuhr til Creative Club.

Fra CEO i Pandora, Alexander Lacik, lyder det:

“Siden lanceringen af Moments platformen i 2000 har Pandora opbygget det bedst kendte smykkebrand i verden ved at give forbrugerne mulighed for at være kreative og skabe deres egen stil. Med den komplette make-over af kundeoplevelsen styrker Pandora sin kerneposition.”

Det nye udtryk kan ses her 

Spilkoncern skifter fra Densou Media til Orchestra

Kindred Group, som står bag brands som Unibet og Maria Casino, har efter en bureaupitch valgt Orchestra som mediebureau.

Valget af Orchestra betyder samtidig et farvel til Kindred Groups nuværende mediebureau Densou Media, der overtog Blackwood Sevens mediebureau-aktiviteter i maj i år.

Baggrunden for at skifte mediebureau er et ønske om hele tiden at forny sig, siger general manager i Kindred Group, Kim Olesen:

”Det ligger i Kindreds DNA løbende at forny sig, og ligesom der hele tiden sker nye ting på det danske spillemarked, har det været naturligt for os at søge ny inspiration og friske øjne på vores mediestrategi og løbende sparring.”

Desuden påpeger Kim Olesen, at Orchestras transparens harmonerer med Kindred Groups forretningstilgang.

Det er netop transparensen, som Orchestra slog sig op på i 2013 sammen med en overskudsdeling i et indkøbsfællesskab. Og adm. direktør for Orchestra kalder det et gennembrud at have fået Kindred Group som kunde:

”Dette er på mange måder en kulmination på vores rejse. Vi har ønsket at revolutionere og forandre mediabureauverdenen. Det har vi haft succes med, og vi har i løbet af de seneste seks et halvt år vundet lidt over en kunde hver måned uden at gå på kompromis med kulturen, etikken og kundetilfredsheden. Når vi nu står her, er det fortsat med ydmyghed, men også en stor portion stolthed, fordi vi – selv som den lille spiller – er overbeviste om, at vi er den rette partner for en stor annoncør som Kindred Group.”

Orchestra har i dag 80 kunder.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM