Susanne Grønbech 1200X

24/05/2022

Bureaunyt uge 21

Damgaard-Jensen og BrandFactory får nyt, fælles navn, Grønbech PR åbner kontor i Aarhus, Epson vælger dansk PR-bureau, nyt bureau inden for esport og gaming, og Dept køber kreativt studio med speciale i oplevelsesdesign.

Grønbech PR åbner kontor i Aarhus
Grønbech PR og kommunikation, der har hjemme i Dragør, har de seneste år oplevet stigende efterspørgsel fra virksomheder vest for Storebælt. Derfor åbner bureauet kontor i Horsens.

"Vi har altid arbejdet på tværs af landet med dygtige specialistvirksomheder inden for byggeri, sundhedsteknologi, produktion, forsyning, IT og finans. Med kontoret i Horsens kommer vi tættere på vores kunder i Jylland og på Fyn. Desuden får vi endnu bedre føling med de lokale forhold, kunderne er en del af,” lyder det i en pressemeddelelse fra Susanne Lindø Grønbech, som er ejer og direktør i bureauet.

Grønbech beskæftiger i dag ni medarbejdere med PR og kommunikation - særligt inden for bygge- og ejendomsbranchen. Grønbechs nye kontor ligger i Erhvervsbyen Horsens Syd.


Susanne Grønbech

Damgaard-Jensen og BrandFactory får nyt, fælles navn
I august 2020 opkøbte K. T. Damgaard-Jensen den danske del af BrandFactory Group AB, BrandFactory Danmark. Indtil nu har man beholdt de to virksomheders navne, men fra 1. juni forsvinder begge. Her fusionerer de to virksomheder og skifter navn til Effection.

"Det sidste lille års tid har vi arbejdet på vores fremtidige strategi, som skal forene de to selskaber til den værdiskabende og ultimative markedsleder, som skaber tydelig værdi og effektfulde løsninger for vores kunder. Nu er timingen rigtig til udrulningen af vores nye fælles brand og identitet. Vi gør det med dyb respekt for Damgaard-Jensen og BrandFactorys imponerende historier,” siger René Rafn Hansen, CEO i Effection A/S, og fortsætter:

”Med det nye navn og visuelle identitet øges fokus på kundernes behov for at skabe tydelig effekt gennem deres visuelle branding. Kunderne vil fortsat møde de samme kompetente medarbejdere, men med én fælles og stærk enhed forenes kompetencer og viden.”

Tilsammen har Effection nu over 200 medarbejdere, lokationer i København og Aarhus og en årlig omsætning på knap 300 millioner.

Epson vælger dansk PR-bureau
Epson, der er en teknologivirksomhed specialiseret i printere og projektere, vil gå væk fra at lave produkt- og teknologibaeret PR. I stedet vil man lave værdibaseret branding, især på sociale medier. Derfor har man valgt Kudos Kommunikation som PR-bureau i Danmark.

"Vi må jo bare erkende, at der bliver færre og færre medier, der skriver om produkter som vores, og at sociale medier samtidig er en vigtigere og vigtigere platform for os. Det betyder også, at vi ikke kan fortsætte med at kommunikere med fokus på produktet - for hvem synes det er interessant at se et billede af en printer på Instagram?,"siger Christina Møss, marketing manager hos Epson Danmark, i en pressemeddelelse.

Kudos skal således integrere traditionel PR med SoMe og branding på tværs af flere kanaler og samtidig flytte det kommunikationsstrategiske fokus fra teknik og produkter til, hvad man kan gøre med produkterne og få det til at handle om brugeroplevelser.

Nyt bureau inden for esport og gaming
Bureauet DayZero Agency kombinerer klassisk management med influencer/co-branding-ydelser og rådgivning om events og sponsorater inden for esport og gaming.

"Forretningsmodellen tager udgangspunkt i det evidente ønske fra mange større virksomheder om at kunne koble sig på e-sportens enorme popularitet overfor en attraktiv målgruppe – både i forhold til klassisk produktmarkedsføring, og inden for et glohedt område som employer branding," skriver bureauet.

Stiftere af bureauet er Jordi Roig, Ivan Marko Benes og Cofoco-ejeren Thomas Rudbeck. Jordi Roig er CEO for bureauet, han er tidligere CCO for Astralis og VP, global development hos Blast Premier samt CMO i Brøndby IF og AG København.

Ivan Marko Benes er fodboldagent og repræsenterer bl.a. landsholdsspillerne Joakim Mæhle og Mikkel Damsgaard.

Dept køber kreativt studio med speciale i oplevelsesdesign
Dept opkøber det kreative produktionsselskab Dogstudio, der er specialiseret i oplevelsesdesign og har kompetencer inden for bl.a. Web3-teknologier. Det fremgår af en pressemeddelelse. 

Dogstudio har teams i USA, Mexico, Belgien og Holland og har bl.a. kunder som Adobe, Microsoft, Hulu, Tomorrowland og The New York Times.

Dept og Dogstudio har tidligere samarbejdet på flere projekter. 

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.

En del af GRAKOM