Smilfonden 1200X

23/03/2021

Bureaunyt uge 12

Precis Digital er valgt som Danmarks bedste arbejdsplads for kvinder, Vertica laver podcast om ecommerce, Hewlett Packard vælger Agenthuset som nyt nordisk omnichannel-agentur, VVS-kæden VVS Comfort vælger aarhusiansk bureau, Plotworks indgår samarbejde med fire instruktører, webbureau donerer ny hjemmeside til SMILfonden.

Vertica laver podcast om ecommerce
I en ny podcastserie vil det digitale konsulenthus Vertica dykke ned i trends, cases og personer inden for ecommerce og onlinesalg. Unboxing Ecommerce, som podcasten hedder, tager i hvert afsnit udgangspunkt i et nyt koncept eller trend inden for digital handel. 

I podcasten flettes viden, cases og aktører fra erhvervslivet sammen i en fortælling på cirka 30 minutter per afsnit.

Første episode er ude nu og handler om direct-to-consumer-handel (D2C). Gæsterne er Daniel Brinch, administrerende direktør i Camille Brinch Jewellery, og head of digital hos tekstilproducenten Kvadrat, Marie Kronborg Ellemose. Værten er Patrick Blåbjerg Thomsen, marketingkoordinator hos Vertica.

Webbureau donerer ny hjemmeside til SMILfonden
Smilfonden, der arbejder for at forbedre tilværelsen for familier med alvorligt eller kronisk syge børn, har fået hjælp af  webbureauet Mr. Toucans til at lave en ny hjemmeside, der i højere grad skal understøtte indsamlingen af bidrag. 

Mr. Toucans, der har hjemme i Albertslund, kontaktede Smilfonden og var "som sendt fra himlen," siger Sisse Fisker, stifter og direktør i Smilfonden, i en pressemeddelelse. Smilfonden havde krav om sikkerhed, synlighed og øget trafik til hjemmesiden, og benytter Google Grants, der er en speciel adwordservice, som Google stiller gratis til rådighed for velgørende organisationer.

Mr. Toucans har desuden stået for layout og struktur på hjemmesiden, som bureauet har valgt at donere, mens samarbejdet fortsætter på almindelige forretningsvilkår.

Bureau valgt som Danmarks bedste arbejdsplads for kvinder
Great Place To Work kårede i sidste uge Danmarks bedste arbejdspladser. Her blev Precis Digital kåret som tredjebedste arbejdsplads for mellemstore virksomheder (50-499 medarbejdere) samt fik specialprisen for Danmarks Bedste Arbejdsplads for Kvinder.

Specialprisen blev givet til Precis Digital med den begrundelse, at man har en stor andel af kvinder ansat samt at man kan inspirere andre.

For tre år siden besluttede virksomheden sig nemlig for at se egne bias’ efter i sømmene og lægge en målrettet plan for, hvordan de skulle skabe en mere inkluderende arbejdsplads, hvor mennesker med forskellige nationaliteter, køn, alder, interesser mv. trives.

‘’Udgangspunktet for kulturen hos Precis er det samme, som det altid har været: At skabe en meningsfuld arbejdsplads, der har en positiv indflydelse på folks karriere og arbejdsliv. Men de seneste par år har Precis gennemgået en kulturforandring. Vi startede som en lille virksomhed med drengeklub-stemning, hvor gaming var det største diskussionsemne til jobsamtalerne og ved frokostbordet, og nu er vi en mellemstor virksomhed med principper, der sikrer, at vi er en arbejdsplads, der tiltrækker og skaber mening for en mere divers gruppe af mennesker,’’ siger CEO i Precis Digital, Christopher Engberg-Brixen.

I dag har Precis 14 nationaliteter repræsenteret i medarbejdergruppen, og 49 pct. af medarbejderne er kvinder.

Fakta
Der er 104 virksomheder på Great Place to Works’ liste. Virksomhederne tilmelder sig selv. Det er 20. gang, at Great Place to Work kårer Danmarks Bedste Arbejdspladser®.

Dansk virksomhed laver kampagne for plantbar eyeliner
Den danske virksomhed Sprout laver kampagne for en såkaldt plantbar eyeliner, der kan plantes efter brug og spire til vilde blomster, da den for enden har en kapsel med frø. Konceptet er det samme som virksomhedens første originale produkt, den plantbare blyant, som man i dag har solgt 32 millioner af på verdensplan. 

I samarbejde med Kunde & Co. kører virksomheden en digital kampagne hovedsageligt på paid social, der skal lokalisere produktets målgruppe, oplyser Klaus Vemmer, der er CMO i Sprout. Selve det kreative arbejde og koncept er udviklet inhouse.

"Det er red ocean for os, da vi kommer med et helt nyt produkt. Vi skyder i princippet med spredhagl for at finde vores målgruppe. Men vi tror på, at vi kan lave en ny trend med vores mere bæredygtige alternativ." 

Ifølge adm. dir. i Sprout, Michael Stausholm, er markedet for makeupblyanter "enormt og stadig stigende." I en pressemeddelelse siger han: 

"Der bliver produceret 10-12 milliarder af dem om året. Langt de fleste makeupprodukter, herunder eyelinere, fremstilles med kemikalier, plastik genererer bunker af affald, når de er brugt op. Det kunne vi godt tænke os at udfordre."

Han fortsætter:

"Vi regner ikke med at kunne erstatte alle verdens eyelinere med vores plantbare version, men vi lancerer det her nyskabende produkt til alle de forbrugere, der interesserer sig for bæredygtighed og cirkulær økonomi. Vores plantbare eyeliner er til hende, der gerne vil gøre en forskel i dagligdagen ved hjælp af bevidste valg."


Foto: Kampagnemateriale fra Sprout

Plotworks indgår samarbejde med fire instruktører
Plotworks udvider sit samarbejde med yderligere fire instruktører, så man i alt nu samarbejder med seks instruktører. Instruktørerne er ikke bundet til Plotworks, og kan også arbejde med andre produktionsvirksomheder.

”Plotworks mål er ikke at ’signe’ instruktører, for det mener vi er en gammel samarbejdsform som binder både instruktøren og produktionsselskabet. Vi tror i stedet på, at et tæt samarbejde er den ideelle form, hvor energien og lysten bevares i projektet - og vi kan se at vores kunder tager godt imod denne måde at arbejde på”, siger client strategy director, Allan Andreasen.

De fire nye instruktører er Christian Bagger, Michael Toft, Justin Ulbrichsen og Christian Ameen.

VVS-kæde vælger aarhusiansk bureau
Den landsdækkende frivillige VVS-kæde VVS Comfort, der har knap 20 VVS-forhandlere, har valgt aarhusianske Campfire & Co. som bureau.

Læs mere og her.

Hewlett Packard vælger Agenthuset som nyt nordisk omnichannel-agentur
Det norske digitale bureau Agenthuset, der også har kontor i Danmark, er blevet valgt som nyt nordisk omnichannel-agentur for én af verdens største pc-producenter, Hewlett Packard. Agenthuset er valgt til at håndtere både fysisk markedsføring i butikken og den digitale markedsføring online. Det fremgår af en pressemeddelelse.

For HP er det afgørende at skabe den absolut bedste shoppingoplevelse både før, under og efter køb. HP’s kunder søger information om et produkt, hvad enten det er online, i butikken eller en kombination, og netop dette skal Agenthuset hjælpe HP med.

”Vi er meget tilfredse med vores nye partnerskab med HP, som for alvor bekræfter over for os, at vores mål om at dække alle faser af kunderejsen og arbejde med omnichannel-strukturen er helt rigtigt. HP er et fantastisk brand, og vi ser frem til at støtte både HP som virksomhed og hjælpe alle deres kunder - hvad enten det er online eller i butikker i hele Norden," siger Robert Jacobsen, administrerende direktør for Agenthuset Nordic.

Agenthuset tilbyder i øjeblikket løsninger såsom produktion af butiksmaterialer og uddannelse af ansatte til online merchandising, styring af sociale medier og videoproduktion til kunder i Norden, Storbritannien, Frankrig og USA.

Agenthuset har i øjeblikket 40 ansatte rundt omkring i Norden, hvoraf 15 vil være tilknyttet det nye samarbejde med HP.


Robert Jacobsen, adm. dir. i Agenthuset Nordic

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM