Dk Medier

15/06/2020

Bureaunyt uge 26

Jan Duckert træder ud af tre bestyrelsesposter i People Group, mens DK Medier starter bureau i Esbjerg.

Esbjerg får et nyt bureau
DK Creative og DK Web er et nyt design- og konceptbureau i Esbjerg.

Niels-Henrik Iversen bliver direktør for det nye bureau og Christian Sennels er ansat som kreativ chef. Niels-Henrik Iversen har tidligere drevet bureau i Esbjerg og Christian Sennels har bl.a. tidligere arbejdet for Rechnitzer, Masters og Grey.

Det nye bureau ejes af DK Medier, der driver og udgiver special- og netmedierne DK Nyt, Kommunen, DK Havenergi og DK Vindkraft fra kontorer i Aarhus, København og Svaneke på Bornholm. 

Jan Duckert træder ud af tre bestyrelsesposter i People Group
Jan Duckert er trådt ud af bestyrelserne i We Love People, Orchestra og RelationsPeople, der alle er en del af People Group. I stedet vil hans datter indtræde i bestyrelsen.

Læs mere her.

Digitalt bureau vil gøre reklamekataloger personlige
Reklame- og tilbudskataloger var før digitaliseringen en omsætningsdriver for mange brands, der kunne nå deres målgrupper med traditionelle kataloger.

Det digitale bureau Web2Media har nu lanceret tjenesten AVIOU, der skal målrette reklamebudskaber, så man i det personlige og digitale reklamekatalog dynamisk kan ændre på bl.a. rækkefølgen af varer, sideopsætningen, lagerbeholdningen m.m.

Web2Media oplyser i en pressemeddelelse, at de bl.a. har Bon'a'parte som én af sine første kunder. 

”Problemet med mange digitale forretningsmodeller har været, at de blot har taget fysiske ting og bragt dem online. Det gør ikke nødvendigvis folks liv lettere eller bedre, så det handler om at tænke i personalisering og automatisering over alt andet, hvis man ikke blot vil digitalisering, men reel transformation," siger direktør for Web2media, Allan Jørgensen, i pressemeddelelsen.
 
Cadpeople køber del af fodbolddata-institut
Kommunikationsbureauet Cadpole køber 10 % af Replay Institute, der vil kombinere fodbolddata og teknologi til at skabe digitale løsninger til at dygtiggøre fodboldspillere. Samtidig indgår de partnerskab om videreudvikling af de digitale løsninger.

Læs mere her.

Spinnaker åbner kontor i Berlin
Det danske marketingbureau, Spinnaker Nordic, har netop taget det første skridt ind på det tyske marked. De har ansat to tyske konsulenter lokalt, og bureauet har budt de første to kunder velkommen.

Simon Paag, adm. direktør i Spinnaker Nordic, siger:

“Da coronaen ramte, tog vi den beslutning, at vi i stedet for at skrue ned ville gøre denne periode til et endnu mere intensivt arbejdsrum end normalt, hvor vi ville skabe nye og bedre løsninger til vores kunder samt at åbne op for at nye kunder kunne komme til. Det er lykkedes og vi er vækstet rigtig flot på omsætning i forhold til sidste år. Vi har aldrig været stærkere end vi er lige nu, og derfor er det det helt rigtige tidspunkt udvide nu.”

KommPress og Tokerød+ gør Danmarks ældste dyrskue digital
Det Fynske Dyrskue måtte som resten af landets festivaller udsætte årets dyrskue til 2021 som følge af Covid-19. Men i samarbejde med kommunikationsbureauet KommPress og det digitale bureau Tokerød+ er der nu i stedet lanceret en digital udgave af Det Fynske Dyrskue med mange af de velkendte elementer.
Det Digitale Dyrskue kan besøges her.

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM