Bureaunyt Uge 47 2021

24/11/2021

Bureaunyt uge 47

Nord DDB bag aktivistisk kampagne, Ekstra Bladet ændrer ikonisk slogan, Ehrenberg Sørensen indgår partnerskab med humanitær organisation, generationsskifte hos Sign Service, Adform får international profil i bestyrelsen, TikTok lancerer forretningsværktøjer, og koncern bag Hesehus opkøber i Norge.

Nord DDB bag aktivistisk kampagne
Den danske producent af plastikfrit tyggegummi, True Gum, vil gøre opmærksom på, at der er miljøskadelig plastik i almindeligt tyggegummi. Brandet går den aktivistiske vej i en ny kampagne, der er udviklet i samarbejde med Nord DDB.

Læs mere her.

Ekstra Bladet ændrer ikonisk slogan
'Tør - hvor andre tier' har de sidste 57 år været Ekstra Bladets slogan. Men nu er det slut. Reklamemanden Morten Jersilds sætning bliver lagt på møddingen. 

Og så ikke helt alligevel. Det lever ifølge Henrik Qvortrup, der tog over som chefredaktør på Ekstra Bladet i sommer, videre i det nye slogan, der lyder: 'Når ingen andre tier'. 

Det nye slogan skal udstikke en ny retning for Ekstra Bladet, der ved samme lejlighed giver papiravisen en overhaling "med langt flere sider og masser af nyt stof".

Sådan lyder det i en leder fra Henrik Qvortrup, der siger, at Ekstra Bladet skal tilbage til sine journalistiske rødder, hvilket bl.a. indebærer "aldrig at være bange for at ødelægge den gode stemning" eller "at støde de fine på manchetterne".

Det nye slogan er udviklet i samarbejde med Wibroe, Duckert & Partners, der desuden står bag en større reklamekampagne, der skal udrulle det nye Ekstra Bladet. Det sker bl.a. gennem digitale og trykte medier. 

Ehrenberg Sørensen indgår partnerskab med humanitær organisation
Kommunikationsbureauet Ehrenberg Sørensen Kommunikation og den danske gren af Mercy Ships indgår et nyt partnerskab omkring PR og kommunikation. Håbet er at udbrede kendskabet til den humanitære organisations hjælpeindsats, der dækker over gratis lægehjælp, sundhedsydelser, operationer og kapacitetsopbygning i verdens fattigste lande.


Allan Sonne Sørensen, partner og CEO hos Ehrenberg Sørensen Kommunikation og Christian Sophus Ehlers, adm. direktør hos Mercy Ships Danmark

Generationsskifte hos Sign Service
Direktør i Sign Service, Benny Eriksen, vil fra 2022 være eneejer af virksomheden, der er leverandør til den grafiske branche inden for skilte. 

Han opkøber firmaet, hvor han har været ansat de seneste 24 år, fra hovedaktionærerne Morten Overgaard og Elise Balling, som var med til at stifte virksomheden i 1992. 

Benny Eriksen fortsætter som direktør, og ser frem til det nye setup.

"Sign Service er en stærk spiller på markedet, vi står et godt sted og bygger på et godt fundament. Vi har en stærk kultur både fagligt og menneskeligt, og det skal naturligvis drives videre i helt samme ånd - med samme navn - og på samme adresse."

Morten Overgaard fortsætter i sit job som key account manager, og Elise Balling stopper i sit job den 30. juni 2022.

Adform får første udenlandske bestyrelsesmedlem
Den danske adtech-virksomhed Adform har udnævnt Barbara Daliri Freyduni som bestyrelsesmedlem.

Barbara Daliri Freyduni kommer med mere end tyve års marketingerfaring fra globale brands som Microsoft, Netflix, Google og senest Zalando.

Barbara Daliri Freyduni, som i øjeblikket er chief growth officer hos Bitstamp, er samtidig det første udenlandske bestyrelsesmedlem hos Adform.


Barbara Daliri Freyduni

TikTok lancerer forretningsværktøjer
TikTok lancerer flere værktøjer, der skal hjælpe brands med at annoncere og interagere med fællesskabet på det sociale medie. 

Funktionerne er TikTok for Business, TikTok Ads Manager og TikTok's partnerskab med Shopify, samt en Holiday-guide, der skal forberede julesæsonen. De nye løsninger er en del af TikToks fortsatte plan om at investere i Norden, og følger åbningen af TikToks nye nordiske kontor i Stockholm i marts. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Koncern bag Hesehus opkøber i Norge
I januar i år opkøbte QNTM Group, der leverer rådgivning og software til at understøtte digitale salgs- og marketingprocesser, danske Hesehus. Nu annoncerer koncernen opkøbet af norske Ibexa, der leverer en såkaldt digital experience platform, som yderligere skal styrke QNTM Groups position på det europæiske marked inden for ecommerce og CMS. 

Ibexa har 96 medarbejdere og en årlig omsætning på mere end 100 mio. svenske kr. 

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM