08/10/2024
Webinar
Brug af miljøudsagn i markedsføring
Hvordan du undgår at falde i greenwashing-fælden.
På dette webinar gennemgår vi de markedsføringsretlige regler om miljøudsagn, og hvilke krav der stilles til dokumentation.
Der er stadig stigende fokus på, hvordan virksomhedernes produkter påvirker omgivelserne. Produkternes miljøaftryk er i fokus, og opmærksomheden resulterer i tiltag, der gør produkterne mere miljøvenlige. Den gode historie skal kommunikeres ud, men profilering gennem miljøudsagn skal der være dokumentation for, ellers er der tale om vildledning, også kaldet greenwashing.
På webinaret gennemgår advokaterne Christian Jensen og Niels Johannesen, begge fra GRAKOM, de markedsføringsretlige regler om miljøudsagn og kravene til dokumentation. Gennemgangen vil bygge på markedsføringsloven, retspraksis, Forbrugerombudsmandens vejledninger og cases fra bl.a. GRAKOMs medlemsvirksomheder, kunder og brancher. Der vil også blive givet eksempler på, hvad man gerne må.
Emner
- Hvad er miljøudsagn?
- Generelle miljøudsagn
- Specifikke miljøudsagn
- Dokumentationskrav
- Mærkningsordninger
Det får du ud af deltage i webinaret
- Du kan identificere miljøpåstande
- Du ved, hvilken dokumentation miljøpåstande kræver
- Du ved, hvordan miljømærker kan anvendes
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i chatten undervejs.
JEG VIL GERNE
Tilmeldes
En del af GRAKOM