CC EVENTS2021 INFLUENCER MARKETING 1200X800px

08/02/2022
København

Influencer-marketing fra A-Z

Få et indblik i effekt & brug af influencere i kampagner.

Influencere spiller en større og større rolle i markedsføring og branding – og det med en målbar høj effekt.

Influencere får meget taletid og opmærksomhed hos følgerne, og markedsføring via influencere opfattes ikke så påtrængende som anden online markedsføring.  

Men hvordan optimerer man brugen af influencere, hvordan udvælges de rigtige, og hvad er effekten og omkostningerne ved at bruge den markedsføringskanal? Og hvad med juraen – er der problemstillinger ved at bruge influencere fremfor mere traditionelle markedsføringskanaler?

Dette og meget mere komme vi ind på, når Josephine Staunsbjerg og Benedicte Grumstrup vil guide os igennem, hvordan den succesfulde influencer-kampagne skrues sammen. Advokat Christian Jensen vil runde af med at se på de juridiske problemstillinger.  

 Du får bl.a. svar på:

  • Hvordan virker influencer-marketing?
  • Hvordan kommer man i gang?
  • Hvordan identificerer du de rette influencere?
  • Hvilke tal skal du kigge på?
  • Hvordan måler man sin influencer-indsats?
  • Hvad siger juraen, og hvordan laver man den rigtige influencer-kontrakt?

Det sker alt sammen med udgangspunkt i en konkret case, så du kan blive inspireret til, hvordan du kan komme i gang med influencer-marketing – eller hvordan du kan blive klogere på dialogen med dine kunder.

Oplægsholderne
Josephine og Benedicte står bag den meget succesfulde konference Influenced, som afholdes hvert år.

Josephine har sit eget kommunikationsbureau, JOST, hvor hun bl.a. har speciale i influencer-marketing. I dag fungerer hun som bindeled mellem virksomhed og influencer, og hun hjælper virksomhederne med at eksekvere influencer-kampagner.

Benedicte ejer WeInfluence ApS, som er et influencer-agency, der planlægger og eksekverer influencer-kampagner for bureauets 10 klienter. Med nogle af Danmarks dygtigste influencere på holdet har hun et indblik i tendenserne, efterspørgslen samt udviklingen af influencer-marketing i Danmark.

Christian Jensen er advokat og leder af GRAKOMs juridiske afdeling. Christian rådgiver Creative Clubs medlemmer om bl.a. markedsføringsret, ophavsret og persondata. Christian er ekstern lektor på Syddansk Universitet i markedsret.

Vi runder mødet af med en kold øl.

 

Målgruppe
Bureauer som har lidt eller nogen erfaring med influencer-markedsføring

Tid & sted
8. februar kl. 15-17
Zieglers Gaard // GRAKOM
Nybrogade 12
1203
 København K

Pris
Medlemmer af Creative Club: gratis
Øvrige: 750 kr.

Tilmeldingsfrist
4. februar

Tilmeldingen er bindende. Du kan omkostningsfrit melde afbud tre hverdage før. Udeblivelsesgebyr: 250 kr.


JEG VIL GERNE

Tilmeldes

Lyder det som et arrangement for dig? Slå til nu! Pladser tildeles efter først-til-mølle-princippet.

En del af GRAKOM