CC Bæredygtighed 1440X1024

09/06/2022
København

Bureauer & bæredygtighed

Hvordan bliver den danske bureaubranche mere bæredygtig?

Bæredygtighed er et af de mest hypede begreber i øjeblikket, og både kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere vil gerne vide mere om bureauernes indsats på området.

Men hvordan definerer vi bæredygtighed, hvordan kommunikerer vi det, og hvor går grænsen for, hvad vi må sige, og hvordan undgår vi det bliver banalt? Og hvad med kunderne, hvad stiller de af krav nu og ikke mindst, hvad er forventningen til fremtiden?

Dette vil du blive klogere på, når Creative Club inviterer til en halvdagskonference, hvor vi tager dig på en 360 graders rejse rundt om bæredygtighedsbegrebet med en række nedslagspunkter, set fra både bureau, kunder, medarbejdere og specialister.

Vi begynder dagen med frokost og god mulighed for netværk, og herefter kommer der indspark fra oplægsholdere, som er optaget af bæredygtighedsagendaen.

Program


12.00-13.00: Frokost


13.00-13.10: Velkomst ved adm. direktør i Creative Club Thomas Torp


13.10-13.45: Hvordan kommunikeres bæredygtighed – de gode eksempler og bommerterne
Kigge Hvid // stifter af INDEX Award & CEO i JA Studio

Kigge er globalt anerkendt for sit arbejde med bæredygtighed. For tyve år siden grundlagde hun verdens største og første pris for bæredygtigt design og innovation, og det gav hende adgang til steder som World Economic Forum, Skoll World Forum og Presidents' Conference.


13.45-14.15: Hvordan håndterer du det bæredygtige dilemma?
Lasse Telling // Partner i Kunde & Co.

Mange virksomheder står i et svært dilemma. På den ene side ved de, at det er vigtigt at få et stærkt bæredygtighedsbudskab ud, men omvendt skal de passe på med at sige for meget. Hvordan etableres en stærk bæredygtighedsfortælling, når virksomheden ikke kan blive fuldt bæredygtig fra den ene dag til den anden. Lasse giver os et indblik i Kunde & Cos koncept om det bæredygtige dilemma.


14.15-14.45: Verden har brug for ansvarlige bureauer
Jonathan Findalen // Creative Lead hos Greenpeace Nordic

Hvilke krav stiller Greenpeace selv som – en ret krævende – kunde til bureauer? Hvad skal der til for, at et bureau kan ses som bæredygtigt i 2022 – både i forhold til kundens kommunikation, men også i forhold til bureauets egne og måske svære valg i forhold til kundeportefølje? 


14.45-15.15: Pause


15.15-15.45: Hvordan arbejder en international bureaugruppe med bæredygtighedsagendaen?
Ulrik Petersen // CEO i Dentsu

Et kig bag facaden på hvordan en international bureaugruppe arbejder med social impact, både internt og overfor kunderne. Konkrete eksempler på services, ydelser og løsninger som kan bidrage til at løfte social impact for kunderne.


15.45-16.10: Når produktionsselskabets DNA er bæredygtighed
CEO Kia Hartelius & partner Jeppe Kolstrup fra Fern

FERN blev stiftet i 2020 med det klare mål at reducere klimaaftrykket, når der produceres kampagner. Kia og Jeppe vil komme ind på, hvordan man producerer kreativt medieindhold med reduceret aftryk på klima og miljø. Men hvad siger kunderne, bliver det ikke mere besværligt og dyrere? Og hvornår er tiden moden til at gå i markedet med et forretningskoncept baseret på bæredygtighed.


16.10-16.35: Hvad betyder bæredygtighed for tiltrækning af talenter? 
Advisor Sofie Rebecca Høj & partner Barbara Saitta Bregendal fra LEAD Agency

LEAD har været på en rejse i at blive mere bæredygtige. Sofie og Barbara vil sætte fokus på, hvad de har gjort hos LEAD, og hvad de indledende skridt mod at blive mere bæredygtige var – og hvordan de arbejder målrettet og strategisk med det. Det underbygges med en kundecase. De vil også komme ind på, hvad det betyder i rekrutteringsarbejdet og for tiltrækningen af talenter.


16.35-17.00: Dokumentation, bæredygtighed & greenwashing
Carsten Bøg // ESG-direktør i GRAKOM

Carsten har mere end 25 års erfaring med klima- og CSR-arbejde. Han står bag den globalt anerkendte klimaberegner Climate Calc og har rådgivet en række kommunikationsvirksomheder om, hvilke mærkningsordninger der bedst dokumenterer virksomhedens klimaindsats. Vi får et oplæg til, hvordan bæredygtighed kan og skal dokumenteres, så vi ikke ryger i greenwashing-fælden.


17.00: Afslutning


 

Målgruppe
- Bureauledere
- Projektledere
- Plannere
- Medarbejdere på bureauer der arbejder med bæredygtighed
- Kunder til branchen

Tid & sted
9. juni kl. 12-17

Huone Copenhagen
Amager Strandvej 390
2770 Kastrup

Pris
Medlemmer af Creative Club: gratis
Øvrige: 1.500 kr.

Tilmeldingsfrist
3. juni

Tilmeldingen er bindende. Du kan omkostningsfrit melde afbud 7 hverdage før.

 

JEG VIL GERNE

tilmeldes

Lyder det som et arrangement for dig? Slå til nu! Pladser tildeles efter først-til-mølle-princippet.

En del af GRAKOM