22/09/2020
Bureaunyt uge 39
Sylvester Hvid bag kampagne for skirejser, der ikke viser sne. Nyt bureau inden for musik. Konsulenthus inden for pris-, salgs- og marketingstrategier åbner kontorer i Oslo og Helsinki. Polhem rebrander sig fra et PR bureau til en hybrid. Adform lancerer ny adtech-platform.
Kampagnefilm om skirejser uden ski og sne
Sylvester Hvid & Co. står bag ny kampagne for Højmark Rejser, der i stedet for sne, ski, bjerge og hoteller, viser en far og hans datter, der måske kunne bruge mere kvalitetstid sammen derhjemme.
Minor/Major er et nyt bureau inden for musik
Efter mere end 10 år i ledelsen af den danske afdeling hos musikselskabet Universal Music Group, har Michael Boie stiftet selskabet Minor/Major. Formålet er at "skabe effektfulde, kreative forbindelser mellem erhvervslivets marketing-/kommunikationsafdelinger og musikbranchens kunstnere, deres musik, kreativitet og fanbaser."
Michael Boie
Dansker i spidsen for nordisk ekspansion
Simon-Kucher & Partners, der er et konsulenthus inden for pris-, salgs- og marketingstrategier med afdelinger i 25 lande, åbner nu afdelinger i Oslo og Helsinki.
Nicolai Broby Eckert, der har arbejdet hos Simon-Kucher & Partners siden 2018, bliver managing director for den nye afdeling i Oslo ved siden af sit ansvar for den danske afdeling. Andreas Jonason, der er managing partner hos Simon-Kucher & Partners i Sverige, bliver fra 1. november managing director i både Stockholm og Helsinki. De to skal dermed stå i spidsen for Simon-Kucher & Partners’ ekspansion i Norden. Konsulenthuset udvider samtidig med en lang række stillinger.
Nicolai Broby Eckert
Fra PR til hybrid
Polhem har skiftet virksomhedsstruktur og slettet PR fra sit navn for at rebrande sig som et onestop marketing- og kommunikationsbureau.
Årsagen er, skriver bureauet i en pressemeddelelse: "Denne forandring afspejler digitaliseringens hurtige udvikling, hvor behovet for 360-graders løsninger er steget. Polhems kunder efterspørger i
stigende grad en samlet marketing- og kommunikationsløsning til alle kanaler, der kan spores og
ses på bundlinjen."
Adform lancerer ny adtech-platform
Adform har netop lanceret selskabets til dato største produktlancering: Adform Flow. Ifølge en pressemeddelelse er "den nye platform designet til at gøre det lettere at planlægge, købe og aktivere medieindkøb."
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM