31/08/2020
Bureaunyt uge 36
DMJX udbyder kursus i bedre kreative ansøgninger, svensk arbejdstøjgigant vælger Aalborg-bureau og Brand Movers vinder guld i content marketing i USA.
DMJX vil klæde håbefulde kreative spirer på til ansøgningen
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole skriver i en pressemeddelelse, at skolen vil tilbyde et forberedelseskursus, der skal klæde spirende reklame- og medietalenter på til at komme igennem nåleøjet til de store kreative uddannelser.
Kurset har fået navnet Kreativ Basis og lanceres d. 19. oktober. Baggrunden for oprettelsen er ifølge DMJX, at mange unge mennesker ikke kommer igennem nåleøjet, når søger ind på en uddannelse som Kreativ Kommunikation. Her er det kun 27 nye studerende ud af 233 ansøgere, der blev optaget i år.
Du kan læse mere Kreativ Basis her.
Svensk arbejdstøjsgigant vælger Aalborg-bureau
Svenske Blåkläder Workwear, der producerer teknisk og funktionelt arbejdstøj, har valgt Lange PR, i Aalborg som bureaupartner.
Lange PR skal stå for udviklingen af Blåkläder Workwears PR-strategi, som skal være med til at udbrede kendskabet til det svenske arbejdstøjsbrand på det danske marked.
Blåkläder Workwear har 15 datterselskaber i Europa og USA og en årlig omsætning på godt en 1 mia. kroner. Ambitionen er at vokse på det danske marked.
Brandmovers vinder guld ved uofficielt VM i content marketing
Det danske content marketing-bureau Brand Movers har for Santander Consumer Bank for andet år i træk vundet guld ved Content Marketing Awards i USA, der bliver kaldt det uofficielle VM i content marketing.
De vandt i kategorien ‘Content Marketing ROI/Measurement Program’ med udviklingen af et content marketing-univers med artikler og oplysninger om rentesatser, lån og lignende forbrugerinfo om privatøkonomi.
NRGi har valgt nyt bureau
Det danske designbureau Noted har fået andelsselskabet og energikoncernen NRGi som kunde. Tidligere har NRGi brugt Campfire & Co. som bureau.
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM