Skolemælkskampagne Fra Novicell Og Mejeriforeningen 1200X

31/08/2021

Bureaunyt uge 35

Novicell står bag kampagne for skolemælk, influencerkampagne skal hjælpe afghanske børn, dansk design udløser adskillige Red Dot Awards, og Valtech opretter forskningsenhed.

Influencerkampagne skal hjælpe afghanske børn
Den svenskejede microinfluencerplatform Society Icon har stillet sin platform til rådighed for Unicef i forbindelse med en kampagne, der skal hjælpe Afghanistans børn i kølvandet på Talibans overtagelse af magten i landet. 

Platformen har 20.000 microinfluencere tilknyttet i Danmark, som er blevet aktiveret i forbindelse med kampagnen, siger account director hos Society Icon til Bureaubiz. De opfordres til at dele passende content, der kan generere donationer til kampagnen. 

Valtech opretter forskningsenhed
Bureaugruppen Valtech, der bl.a. har kontorer i Danmark, har oprettet en forskningsenhed, der har til hensigt at ‘skabe digitale løsninger på fremtidens udfordringer’ indenfor forskellige brancher. Det fremgår af en pressemeddelelse. Her oplyses det, at Valtech har ‘allokeret betydelige ressourcer’ til enheden, der går under navnet Valtech Future Studio. 

Enheden arbejder på tværs af organisationen, der er til stede i 17 lande. Den har bl.a. dansk deltagelse i form af Tina Dejan, der har titel af co-director i Valtech Future Studio.

Novicell står bag kampagne for skolemælk
Mejeriforeningen skruer op for den digitale kampagneindsats for at minde landets forældre om, at de skal huske at tilmelde deres barn skolemælksordningen. Baggrunden er stigende konkurrence fra andre tilbud og skiftende sundhedsordninger. Dén indsats har man valgt aarhusianske Novicell til at orkestrere. Bureauet står for strategi, koncept og eksekvering af kampagnen.

Målsætningen med kampagnen – udover at få flere forældre til at bestille skolemælk – er bl.a. at indsamle leads til nyhedsbreve samt øge antallet af kunder, der benytter self-service-løsninger på skolemælkens website. 

Novicell, der er født som et digitalt konsulenthus, har de senere år opbygget en kreativ afdeling. Ifølge Malene Fischer Hill, der er lead content & communications hos Novicell, har man som digitalt bureau en fordel:

”Flere og flere virksomheder ser, at det giver merværdi at entrere med et bureau, der er født digitalt og samtidig ved, hvordan man får forskellige kreativer ud at leve på medierne – og som i øvrigt let kan monitorere kampagnen løbende.”

Dansk design udløser adskillige Red Dot Awards
Flere danske arbejder er blevet belønnet med en Red Dot Award i kategorien Brands & Communication Design. Bl.a. Pravda, Adform, Creative Zoo og DR er blandt prisvinderne. Listen kan ses her:

Corporate Design & Identity
Red Dot: Best of the Best: Odense Teater Identity – Relaunch – Liengaard Art

Red Dot: Pravda – Home of Business Brands – Uniting Math & Magic – Corporate Identity – Pravda A/S

Red Dot: A Matter of Chemistry – Corporate Identity – Uni-Tankers – Pravda

Interface & User Experience Design
Red Dot: Adform – FLOW: the user-centric platform for effortless modern marketing – Advertising platform user interface – Adform

Online
Red Dot: The LINDBERG  customiser – product configurator – LINDBERG

Red Dot: Groceries straight to your door – Salling Group goes all-in on the (digital) customer experience – grocery e-commerce app and web design – Salling Group – Accenture

Posters
Red Dot: Odense Teater – Poster Terror/is/me – Odense Teater – Liengaard Art

Publishing & Print Media
Red Dot: Kampanilen – Magazine – Bassin 7 Bolig – Creative Zoo

Sound Design
Red Dot: The Sound of DR – Sonic Branding for Danmarks Radio – Danmarks Radio

Spatial Communication
Red Dot: Digital Hub Denmark – Interior Design – Digital Hub Denmark – Designit

Typography
Red Dot: Best of the Best: Odense Teater – Brand Voice – Odense Teater –  Liengaard Art

Illustrations
Red Dot: House of Diversity – Employer Branding Campaign – Signe Kjaer illustration

Relaterede artikler

Er du blevet

Nysgerrig?

Vil du opdateres på hvad der sker i Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mail.

En del af GRAKOM